sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

Svinskönt!!

Emma, ska vi röja o hojta ;) ?

Vart flydde tiden igen, va? Denna veckan på ett nytt HVB-behandlingshem för unga tjejer var en höjdare - sådan personal hänger det ej på varje kvist! Särskilt vill jag tacka min handledare Emma, vilken underbar tålamod och sinne för humor. Det känns som jag skrattat mer än någonsin under en vecka, så himla tack till dig! Och lycka till med din jävla bil :)

Mihkäköhän aika taas katosi? Olipa kertakaikkisen huikea taas tämäkin viikko nuorille tytöille tarkoitetussa HVB-pienryhmäkodissa (Hem för Vård eller Boende). Superkiitokset lähtevät paitsi mahtavalle henkilökunnalle, erityisesti myös ohjaajalleni Emmalle, jonka kärsivällisyys ja huumorintaju olivat vertaansa vailla. Enpä muista, milloin olisin näin paljon viimeksi nauranut yhden viikon aikana, siispä runsaat kiitokset! Ja onnea vaan sen autosi kanssa...


Och vad annat har jag gjort än skrattat ihjäl mig? Nemen vad, måste man alltså göra nånting annat också, faktiskt? Okej då... En jättekul sak vid sidan av många andra var ett besök på Möjligheternas Gård, gården för dagverksamhet med djur! Väldigt terapeutiskt att sköta kaniner, grisar, hästar, kycklingar osv., för att inte tala om grisen som lägger sig på rygg o vill bli kliad på magen med grattan. Gud vad det var svinskönt, bokstavligen! Och naturligtvis ingår detta allt i re/habilitering, det är ju solklart. Vill du läsa mer kolla själv här:

http://www.mojligheternasgard.se/http___mojligheternasgard.se/Daglig_Verksamhet.html

Gomorron alla mina trevliga arbetskamrater!

Ja mitäköhän muuta olen tehnyt kuin nauranut itseni liki kuoliaaksi? Paitsi että tarvitseeko siis tosissaan muka jotain muutakin tehdä, mitä? No, vierailimme kyllä mm. katsastamassa päivätoimintaa eläinten parissa (!) tarjoavalla tilalla, "Möjligheternas Gård". Luulisi oleva melkoisen terapeuttista hoidella eläimiä aina kananpojista hevosiin puhumattakaan possusta, jota täytyy rapsuttaa haravalla. Että olikin muuten sikahauskaa, kirjamellisesti! Tämä kaikki tietysti kuuluu re/habilitaatiosysteemiin. Ylempänä löytyykin linkki sivustoon, tervemenoa!

I morgon ska jag ta mig till ett nytt ställe igen. Mitt liv här är varken tradigt eller tråkigt, det måste jag nog säga -  ett ställe per vecka eller två typ. Nytt landskap, nya människor, nytt jobb hela tiden. Finns det verkligen nån som skulle säga det är tråkigt, va?

Huomenna sitten jälleen uuteen kohteeseen. Täytyy kyllä todeta ettei elämäni täällä ole ainakaan yksitoikkoista eikä ikävää, kun olen suunnilleen viikon tai pari samassa paikassa. Uudet maisemat, ihmiset ja työ koko ajan - eipä voi sanoa olevan kovin tylsää :)


1 kommentti:

  1. Eikös sitä sanota, että hyvässä seurassa aika rientää kuin siivillä. Kiva et oot viihtynyt.

    VastaaPoista